-

Telemovie Kayuhan Kasih Ayah Lakonan Aman Graseka, Balqis Samundur Khan

Saksikan kisah penuh pengajaran dalam telefilem Kayuhan Kasih Ayah arahan Idora Abdul Rahman. Lakonan Aman Graseka, Balqish Semundur Khan, Liza Othman, Asri Iskandar dan ramai lagi. Akan disiarkan menerusi slot Cerekarama di TV3 pada Sabtu ini pukul 9.00 malam.

Vdeo Kyuhan kasiah Ayah

JUDUL : KAYUHAN KASIH AYAH  
TARIKH / MASA : Sabtu, 16 September 2017. 9.00 malam  
SIARAN : Slot Cerekarama TV3 
PENGARAH : Idora Abdul Rahman 
TERBITAN : Aniq Communication Sdn Bhd 
PELAKON : Aman Graseka, Balqis Samundur Khan, Liza Othman, Azri Iskandar, Ieka Zulkifli


SINOPSIS 

  Yatim seorang yang lurus bendul. Dia menyara hidupnya dengan menjaja cendol menggunakan basikal beroda tiga. Suatu hari, Yatim terlihat satu perpisahan yang menyayat hati antara Rizqi dengan ibu dan adiknya yang terpaksa dihantar ke rumah anak yatim. Sejak hari itu, Yatim mendermakan wang simpanannya dan bekerja lebih keras.

Di sekolah, Rizqi bersahabat dengan Danial, anak Iskandar. Danial sering berkongsi makanannya dengan Rizqi tetapi Iskandar melarang perbuatan anaknya kerana menganggap rezeki itu hanya untuk mereka sekeluarga dan bukan untuk orang lain.

Suatu hari, Iskandar bertanya pada Yatim mengenai pengorbanannya terhadap anak yatim itu. Bagi Yatim, setiap perkongsian dan pertemuannya dengan kanak-kanak yang kurang bernasib baik itu adalah peluang kegembiraan dan kebahagiannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post a Comment